Projekt FSB4SCHOOL: Povezivanje teorije i prakse

Projekt FSB4SCHOOL: Povezivanje teorije i prakse

U konferencijskoj dvorani Regionalnog centra kompetentnosti, u sklopu inovativnog projekta FSB4SCHOOL, održano je predavanje koje je privuklo pažnju brojnih učenika. Profesor Nenad Ferdelji, poznat po svojim doprinosima u području strojarstva i brodogradnje, predstavio je temu “Temperatura – san ili java”, pružajući učenicima priliku da istraže temperature iz jedinstvene, inženjerske perspektive.

 

Predavanje je bilo više od običnog prijenosa znanja; bilo je to iskustvo koje je učenicima omogućilo da se dublje povežu s tehničkim konceptima i njihovom primjenom u svakodnevnom životu. Kroz interaktivni kviz, učenici su imali priliku testirati svoje razumijevanje i primijeniti naučeno u praktičnim pokusima, što je dodatno potaknulo njihovu znatiželju i želju za učenjem.

 

Aktivno sudjelovanje učenika tijekom predavanja, postavljanje pitanja i davanje osvrta, pokazuje kako projekt FSB4SCHOOL uspješno motivira mlade umove da se bave STEM područjem, unaprjeđujući tako njihove stručne kompetencije i pripremajući ih za buduće izazove.

 

Ovaj događaj je još jedan primjer kako suradnja između obrazovnih institucija može rezultirati stvaranjem bogatog i dinamičnog okruženja za učenje, gdje teorija susreće praksu, a učenici postaju aktivni sudionici u svom obrazovanju.

TEMPERATURA – SAN ILI JAVA

 

Danas, 26. ožujka 2023. u dvorani Regionalnog centra kompetentnosti Ruđera Boškovića u Zagrebu prisustvovali smo predavanju pod nazivom „Temperatura – san ili java“ pod vodstvom dr. sc. Nenada Ferdeljija, profesoru termodinamike na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. 

U uvodu je bilo riječ o temperaturnim skalama, temperaturi općenito te na koji način ljudi osjećaju temperaturu.

Nadalje, došli smo do specifičnih toplinskih kapaciteta i govorili o tome zašto je nekim tijelima potrebno više topline, odnosno dovođenja veće toplinske energije da bi postigli istu temperaturu kao neki drugi materijali.

To smo sve potkrijepili i sa praktičnim dijelom tako što smo zagrijavali metal i drvo. Zagrijali smo ih na istu temperaturu, ali, bez obzira na to, oni na dodir nisu bili jednako topli. Iz tog smo zaključili da svaki čovjek ima drugačiji osjet temperature i da je temperatura prividna veličina.

I za kraj…Predavanje mi se svidjelo, isprezentirano je na profesionalan način i sa puno praktičnih dijelova kako bi lakše shvatili to o čemu smo govorili. Nadam se da ćemo u budućnosti imati još takvih ili barem sličnih predavanja jer smatram da ih je vrijedno odslušati i naučiti razmišljati i gledati na neke stvari i pojave poput pravih malih znanstvenika 😊 .