JEDINSTVO U RAZLIČITOSTI

JEDINSTVO U RAZLIČITOSTI

Terenska nastava je okupila 78 učenika iz 9 razrednih odjeljenja i možemo, s pravom, istaknuti da smo zbog snažnog zajedništva i povezanosti svjedočili jedinstvo u različitosti.

Učenici naše škole: 2. O, 3. D, 3. E, 3. F, 3. G, 3. M, 3. N , 3. O, i 4. D, u pratnji nastavnika: Mladena Bartolića, Sandre Botice, Ivane Kovačić, Marija Matijaščića, Sudarshane Roshi i Marije Samardžije, a u želji za novim spoznajama, otkrićima i duhovnim rastom, su otputovali u Republiku Mađarsku i Republiku Poljsku. Četverodnevna terenska nastava je sastavni dio školskog projekta „Jedinstvo u različitosti“ iz nastave Etike i Vjeronauka. Prvi dan smo „razotkrili“ svu ljepotu Budimpešte i uvjerili se da opravdano nosi titulu kraljice Dunava. Posjetili smo najveću europsku sinagogu s tri tisuće sjedećih mjesta, puno naučili o posebnostima naše starije braće u vjeri, a potom u ulici Vácy upijali mirise i okuse adventske čarolije.

Poljsku turneju smo započeli u jedinstvenoj atrakciji, pod zaštitom UNESCO- a, rudniku soli Wieliczka. Spustili smo se 67 metara u dubinu i u „mislima“ pratili rudare u mukotrpnom poslu vađenja i transportiranja soli, divili se impozantnoj skulpturi Nikole Kopernika, lusteru od soli, slanom jezeru te saznali da ga je posjetio i znameniti njemački književnik Johann Wolfgang von Goethe. Trajno smo dokumentirali svoj boravak u „katedrali soli“ posvećenoj sv. Kingi (zaštitnici rudara)- najvećoj podzemnoj crkvi na svijetu u potpunosti izgrađenoj od kamene soli.

Razgledali smo i rodnu kuću pape Ivana Pavla II. u Wadowicama, crkvu u kojoj je kršten i Kalvariju Zebrzdowsku (vjerski kompleks) gdje je, kao mali dječak, rado hodočastio. Kalvariju nazivaju i „Poljskom Golgotom“ jer se sastoji od 42 crkve i kapele te križnog puta. S ponosom smo se prisjetili trajne ljubavi između pape Ivana Pavla II. i Hrvatske. Oduševilo nas je i svetište Božjeg Milosrđa pri čemu smo se stavili pod nebesku zaštitu sv. Faustine Kowalske, prve svetice trećeg tisućljeća. Za istraživanje Krakova, negdašnje prijestolnice Poljaka, smo zaključili da bi nam trebali puno više dana. Penjali smo se na brdo Wawel, razgledali kraljevsku utvrdu, zmaja iz poljske mitologije koji baca vatra, katedralu sv. Vaclava i sv. Stanislava gdje su se krunili poljski kraljevi, glavni gradski trg, zgradu Jagelonskog sveučilišta… Saznali smo zašto Krakov privlači mlade, da se u njemu nalazi više od 130 crkava, puno o poljskoj povijesti (sličnoj našoj u težnji za slobodom) te da je Ruđer Bošković bio poznanik poljskog kralja Stanislawa Augusta Poniatowskog. Zadnji dan terenske nastave smo posjetili zloglasni koncentracijski logor Auschwitz gdje su nas patnje i stradanja židovskog naroda i ostalih zatvorenika, snažno dojmile i emocionalno potresle do suza.

U slobodno vrijeme smo kušali poljske delicije, klizali, vozili se panoramskim kotačem…

Zahvaljujemo našim učenicima na uzornom ponašanju, 3. F razredu za dobre vibracije u prvom autobusu, Luki Brčini (3. M) za organizaciju odlaska na jutarnju sv. misu, zornicu. Vrijedi citirati i učenice 2. O razreda: „Na ljepšem i boljem izletu, nismo nikada bile“.

Terenska nastava je okupila 78 učenika iz 9 razrednih odjeljenja i možemo, s pravom, istaknuti da smo zbog snažnog zajedništva i povezanosti svjedočili jedinstvo u različitosti.