Statistika

Kako učiti
Najčešći izgovori i opravdanja

MENI SE NIKAD NE UČI    

Budeš li čekao inspiraciju, možda je nećeš dočekati. Jednostavno počni učiti bez inspiracije. Kad jednom počneš učiti, može se dogoditi da ti to i ne bude tako teško te da te to što si naučio ili riješio, potakne na daljnje učenje. Bit će ti lakše ako si napraviš plan i ako ga se pridržavaš!!! 

TOGA IMA PUNO

Ponekad ti se učini da je toga što moraš naučiti previše i da jednostavno nisi u stanju. Naime, cijela lekcija ti može izgledati jako velika i čini ti se da će je biti teško naučiti. Naravno da te to može obeshrabriti i dovesti do toga da odustaneš. No, ako ti je cilj naučiti prvi mali dio lekcije, to ti neće izgledati tako teško. Pa mali dio svakako možeš naučiti. A kad naučiš, uspjeh će te potaknuti da pređeš na drugi dio. I tako ćeš malo po malo, naučiti cijelu lekciju. 

PA NE MOGU STALNO UČITI

Učiti nije uvijek lako. Ponekad moraš učiti i ono što ti se ne sviđa i sigurno bi radije gledao film ili se družio s prijateljima. Zato imaš potpuno pravo nagraditi se za ostvareni plan u učenju. Ako vrijeme isplanirano za učenje, doista provedeš učeći, nećeš imati dojam da STALNO UČIŠ (kao što se to obično događa kad najprije pola sata tražiš što ti sve treba, pa pola sata smišljaš čime ćeš početi, pa pola sata razgovaraš s frendom iz razreda telefonom... i sve to računaš kao učenje).
Opširnije...
 
Tehnike za ublažavanje straha...

 ...za vrijeme učenja

  1. STOPIRANJE – negativnu, zastrašujuću misao (npr. Koliko toga ima,,, nikad neću stići!) možemo zaustaviti tako da počnemo misliti o nečem ohrabrujućem i pozitivnom, o nekoj osobi koja nam je podrška, kojoj vjerujemo ili o nekom mjestu gdje se osjećamo dobro

  2. DOVOLJNO PONAVLJANJE SADRŽAJA UČENJA – što je neka informacija više puta ponovljena to je manji rizik da će u ispitnoj situaciji «nestati» iz pamćenja; definicije, pravila i ostalo što treba dobro naučiti poželjno je ponoviti još nekoliko puta nakon što je reproducirano bez greške (tj. Treba ih «prenaučiti») 
  3. «PROBA» PRED NEKIM DRUGIM – učenika može prije ispitati neki vršnjak iz razreda i to na isti način kao nastavnik; još je bolje ako je ispitivač neko od nastavnika kojeg se učenik ne boji i u kojeg ima povjerenja; kroz ovakvo glumljenje ispitivanja dio straha će se sigurno ublažiti.
  4. UDALJAVANJE U VREMENU ISPITIVANJA – učenik, kada ga je jako strah, može zamisliti što će mu to značiti za nekoliko godina – vjerojatno jako malo. Sjetite se svojih «bivših» strahova o kojima smo govorili, sad su nam skoro smiješni. Ako je to zaista tako, ima li se potrebe toliko bojati? 
  5. STAVLJA NJE STRAHA U REALNE OKVIRE – razmisli što je najgore što ti se može dogoditi ako dobiješ slabu ili negativnu ocjenu..., npr. Morat ćeš još jednom pisati test, morat ćeš opet odgovarati, moraš objasniti roditeljima i sl. Uočite da ništa od toga nije neostvarivo i nepopravljivo. 
Opširnije...
 
Podsjetnik za efikasno učenje na školskom satu
  1. Za svaki nastavni predmet koristi posebnu bilježnicu velikog formata.
  2. Bilješke na nastavi piši samo na desnu stranu, a lijevu stranu bilježnice ostavi za bilješke kod kuće.
  3. Na nastavnom satu slušaj aktivno, zapisuj najvažnije što nastavnik govori te potkrijepi primjerima koje je rekao.
  4. Ako je rečeno nešto što ne razumiješ, stavi oznaku upitnik i pri kraju sata zamoli nastavnika za dodatno objašnjenje te ga zapiši.
  5.  Pitaj nastavnika, a ne učenika pored sebe, tako ćeš biti siguran da si dobio točan odgovor i neće se dogoditi da nastavnik misli kako nisi pažljiv.
  6. Prepiši sve što je na ploči napisano, čak i ako je već zvonilo, a ti nisi stigao do kraja.
  7. Ako nešto nisi stigao zapisati – pod odmorom zamoli nekog od učenika da ti posudi bilježnicu, pa prepiši do kraja.
  8. Razmišljanje o prijateljima, problemima, ljubavi i sl. ostavi za neko drugo vrijeme. Na nastavi slušaj ono što se priča  jer ćeš si tako uštedjeti vrijeme učenja kod kuće.
  9. Kada nastavnik ispituje druge učenika, zapisuj pitanja koja postavlja, jer će ti pomoći u ponavljanju. Pokušavaj u sebi odgovarati na njih da provjeriš svoje znanje.
  10. Što je moguće češće uključi se u diskutiranje o pitanjima koje nastavnik postavlja razredu. Aktivnost na satu važna je za ukupni dojam koji će steći o tebi.
 
Čimbenici uspješnog učenja
Kako učiti!1.       FIZIOLOŠKO STANJE (zdravlje i odmorenost) – za uspješno učenje izuzetno je važno naše zdravstveno stanje, prehrana, boravak na zraku, fizička aktivnost, dovoljno sna…
2.       MOTIVACIJA – je slaba ako je učenik kontinuirano neuspješan, ako je omalovažavan, ako se u školi osjeća loše , zaplašeno, odbačeno (loša iskustva); posebno su u “gabuli” oni koji imaju strah od odgovaranja, osobni i obiteljski problemi s kojima ne možete sami izaći na kraj..
3.       RAD NA ŠKOLSKOM SATU – podrazumijeva aktivno sudjelovanje, zapisivanje bilježaka, koncentrirano praćenje nastave
Opširnije...
 
Copyright © 2005 - 2014. Tehnička škola Ruđera Boškovića