Centar za nove tehnologije


CNT – MEHATRONIKA Centar za nove tehnologije namijenjen je za redovno obrazovanje učenika u zanimanju tehničar za mehatroniku, prekvalifikacije i dopunsko obrazovanje građana.


Cilj CNT-a
Centra za nove tehnologije je obrazovanje učenika iz područja mehatronike. CNT je namijenjen i za prekvalifikacije te dopunsko obrazovanje odraslih u zanimanjima vezanim uz područje automatizacije.  Automatizacije se izuzetno brzo razvija, a ujedno utječe na brzi razvoj i drugih područja, tako da je neophodno redovito praćenje tehnoloških dostignuća. Radi toga “CNT” može postati i mjesto permanentnog usavršavanja stručnih djelatnika u industriji.

U CNT -u  trebali bi se obrazovati i permanentno usavršavati nastavnici ne samo ovih nastavnih predmeta već i onih na koja značajno djeluje automatizacija. Procjenjuje se da za ovo tehničko područje u praktikumima može godišnje ostvariti oko 6 do 7 seminara za dodatne namjene obrazovanja odraslih, svaki u trajanju tri dana.

Zadaci CNT-a su:

  • podizanje kvalitete znanja tehničara koji završavaju Elektropneumatika - VježbeTehničku školu  Ruđera Boškovića,
  • podizanje kvalitete znanja tehničara drugih škola koje bi obavile vježbe u CNT -u,
  • trajno obrazovanje nastavnika,
  • normiranje vježbi kojima se stječu specifična stručna znanja,
  • dopunsko školovanje polaznika iz proizvodnih tvrtki,
  • prekvalifikaciju uz pomoć Zavoda za zapošljavanje
  • usavršavanje u obliku specijalističkih tečajeva za zaposlene u proizvodnim tvrtkama.

Dosadašnje iskustvo uvođenja naprednih tehnologija u nastavni proces rezultirao je većim interesom i boljim znanjem učenika. Postotak trajnog pamćenja nastavnih sadržaja koji su stvarno izvedeni je višestruko veći od čisto teoretskog pristupa učenju. Prema našim saznanjima učenici koji su se učili na kvalitetnoj opremi su se brzo i nadasve uspješno uključivali u proizvodne procese. Učenici koji nastave školovanje na sveučilištima lakše će povezivati nove sadržaje s praksom.


NAČIN USVAJANJA NOVIH ZNANJA

Predviđeno je da se sva znanja nakon kraćeg teoretskog uvoda brzo usvoje osobnim radom na izabranim primjerima iz industrijske prakse. U teoretskoj pripremi se koriste sva moderna pomagala – programski paketi za simulaciju na računalu s prikazom na platnu pomoću projektora, ploča s magnetskim elementima za slaganje shema, grafofolije, filmovi i sl.

Primjeri se obrađuju kroz vježbu na didaktičkoj opremi. Didaktička oprema je funkcionalno jednaka industrijskoj opremi, ali je prilagođena za didaktičke svrhe radu učenika za jednostavno i višekratno sklapanje i rastavljanje. Nakon izvođenja vježbe  slijedi rasprava o ostvarenim rezultatima i mogućim alternativnim rješenjima.

Predviđena oprema je za rad u grupama 2 do 3 polaznika. Takav način rada osigurava da svatko može raditi na opremi, a istovremeno se stječe i osjećaj za zajednički rad. Osim znanja stječu se i vještine rada.

PODRUČJA ODNOSNO NASTAVNI PREDMETI Elektropneumatika na djelu

Tehničko crtanje, konstruiranje i dokumentiranje
Pneumatika, elektropneumatika, hidraulika i elektrohidraulika
Upravljanje i regulacija
Vođenje procesa računalom i SCADA sustavi i vizualizacija
Roboti i manipulatori
Senzorika
Industrijska komunikacija

Tehnička škola Ruđera Boškovića već desetljećima obrazuje učenike u zanimanjima vezanim uz automatsko vođenje proizvodnih procesa. To je prva škola u Republici Hrvatskoj koja je uvela interdisciplinarni profil tehničara za mehatroniku.
Područje automatizacije se izuzetno brzo razvija tako da je neophodno redovito praćenje tehnoloških dostignuća, te bi se u CNT -u trebali obrazovati i usavršavati nastavnici iz svih škola u Hrvatskoj.

Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript